Kaldir kallar!
[quote]Every year since 1962 Glider pilots from all around have gathered at the Lake Paittasjärvi near Kebnekaise in the Swedish Lapland at Easter for two weeks of ultimate wave soaring. The place is know for good waves from all wind directions except east and Easterly wind is very rear during the spring time.
On the lake Paittasjärvi a runway system is plowed up , with aircraft parking areas and two runways. The plowed surface responds to about 50 football fields.
During the two weeks of camp more takeoffs and landings take place here than at the Arlanda international airport during the same time. Involving more than100 pilots, and over 30 gliders.
You can find more information about the camp (in swedish) at http://www.sfk-kiruna.se/ and if you wonder where it is located have a look at this link: http://tinyurl.com/9uaj2wj. Further information requests can be sent to info@sfk-kiruna.se[/quote]
Svifið norðan við heimskautsbaug
Re: Svifið norðan við heimskautsbaug
Icelandic Volcano Yeti
Kebnekaise, þar hef ég verið. Og ég bjó um tíma í Kiruna. Það var í fyrsta skipti sem ég sá snjóa í Júní.
[quote=Haraldur]Kebnekaise, þar hef ég verið. Og ég bjó um tíma í Kiruna. Það var í fyrsta skipti sem ég sá snjóa í Júní.[/quote]
Hefur þú allstaðar verið Halli?
Hefur þú allstaðar verið Halli?
Langar að vita miklu meira!
[quote=Gauinn][quote=Haraldur]Kebnekaise, þar hef ég verið. Og ég bjó um tíma í Kiruna. Það var í fyrsta skipti sem ég sá snjóa í Júní.[/quote]
Hefur þú allstaðar verið Halli?[/quote]
Nei, en bara mikið í Svíþjóð og Danmörku. Hef ferðast næstum því um hvern krók og krima í þeim löndum meðan ég bjó þar.
Hefur þú allstaðar verið Halli?[/quote]
Nei, en bara mikið í Svíþjóð og Danmörku. Hef ferðast næstum því um hvern krók og krima í þeim löndum meðan ég bjó þar.
Hér kemur einn inn í smá golu(80km/klst).
Icelandic Volcano Yeti